28 Ocak 2018

Belediye Fincanıyla Romantik Kahve

Sene 2008...
Haziran ayı...
Üniversitenin ilk yıllarında birbirlerinden pek de haz etmeyen iki sınıf arkadaşı okul bittikten sonra evleniyor...
Yer: Eskişehir
Küçük bir oda, stresli aileler, heyecanlı gençler; ne yaptığının farkında olan tek kişi nikah memuru...
O meşhur konuşma ve sonrasında sorulan soruların cevapları 'EVET'.....'EVET'
Tebrikler...
Nikah memuru elindeki evlilik cüzdanını uzatıyor gelin hanıma kutlayarak...
Devamında bir soru daha soruyor' kahveyle ilgili olan bir atasözümüzü söyler misin? 'diye...
Ortam gergin...Gelin düşünüyor...
Daha az önce evet diyerek evlenmiş; elinde taze evlilik cüzdanı; içinde kahveyle ilgili atasözü bulma telaşı...
Duygularla ancak bu kadar oynanabilir...
Titrek ses çıkıyor, işte o merakla beklenen cevap:
" Bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı vardır."
Bravo diyor nikah memuru olimpiyat şampiyonunu kutlama sevinciyle...
Birden ciddiyet ve gururla eline aldığı açık mavi kadife kutuyu yine gelin hanıma uzatıyor.
"...işte bu yüzden belediyemizin size böyle güzel bir nikah hediyesi var." diyor.
Kutunun içinde çini işlemeli iki fincan duruyor...
Gelin düşünüyor 'bütün bunlar neden yaşanıyor?'
Hediye alacağı fincana ulaşmak için evliliğinin ilk dakikalarını atasözü bulma telaşıyla geçirdiğine inanamıyor. 
Evlilik cüzdanlarını, mavi kadife kutuyu alarak odadan çıkıyorlar ve arabada sıcaktan erimiş olan nikah çikolatalarından yiyorlar yakınlarıyla birlikte. Ağızları tatlansın diye...
.............
.............
Sene 2018
Ocak ayı 
Yer: Van
Günlerden tam da bugün...
Artık on yıllık evli olan gelin hanım dolapların içinden mavi kadife bir kutu buluyor,on yıldır nerelerdeydi acaba düşüncesiyle ve mazinin sıcaklığını hissetmenin duygusallığıyla kutunun içindeki fincanları çıkarıyor.
Bu kutuyla bir şeyler yaparım diyerek kenara koyuyor.
Fincanlara da bol köpüklü kahveler...
Gelin hanım yine heyecanlı ve coşkulu...
Kahve dolu fincanlarını götürüyor...
Artık on yıllık evli olan damat bey öööyleeece bakıyor...
Elinde fıncanlarla pembe pembe tebessüm eden karısının yüzüne...
"Fincanları hatırladın değil mi?" 
"Hatırladım tabii bir sevgililer gününde almıştım sana" !!!!!
"Evet" diyor karısı 
Ve kahvelerinden ilk yudumlarını alıyorlar. 
Fincan tabağından ayrılınca ortaya ODUNPAZARI BELEDİYESİ yazısı çıkıyor.
Gülümseme, acı, ızdırap bütün duygular tepişiyor...
"Nasıl hatırlamam şaka yapmıştım ben sana" diyor on yıllık evli olan ama ne yaptığını bilemeyen damat...
Gülüyorlar...
On yılın güzelliği gözlerinden geçiyor...
Kahveler afiyetle içiliyor...
Belediye fincanıyla duygusallık bu kadar oluyor...

Şakacı kocam...
O odadaki bütün sorulara çok doğru cevap vermişim...iyi ki...



40 yorum:

  1. Huzurla ve gülümseyerek okudum. Nice 10 yıllar dilerim :) Neşeli sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel duygular hissettirebildiysem ne mutlu 😊 teşekkür ediyorum... sevgiler 💕

      Sil
  2. çok güldüm ve keyif aldım. Allah evinizden gülümsemeyi eksik etmesin 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin hepimizin inşallah 🙏 çok teşekkür ederim güzel yorumun için sevgiler 💕

      Sil
  3. Ne güzel anlatmışsınız tebessüm ederek okudum. Nice on yıllarınız olsun sevgi dolu birliktelikle. Kahveniz ve fincanınızda eşlik etsin bu birlikteliğe.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum güzel dilekleriniz için 😊 sevgiler 💕

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah, çok teşekkür ediyorum 😊bu arada sen de tekrar hoş geldin Murat...gelicem yeni bloguna,aklımda😊

      Sil
  5. Ne güzel bir yazı olmuş :) Keyfili ve gülümseyerek okudum. Allah daim etsin, bir ömür mutlu olun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah Mücahit hepimiz mutlu olalım 😊 çok teşekkür ediyorum

      Sil
  6. Keyifle okudum.Fincanda kahveniz,yüzünüzde gülümsemeniz hiç bitmesin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum güzel dileginiz ve yorumunuz için 😊keyif verdiyse ne mutlu bana😄

      Sil
  7. Ne kadar güzel bir yazı olmus bu :) ve aynisi bende de var. Biz hep onda iciyorz :) Rabbim nice huzurlu hayrli yillar nasip etsin insallah 💕😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım hepimize inşallah 🙏 size de afiyet olsun o zaman 😊 teşekkürler 💕

      Sil
  8. Nice yıllarınız olsun.. Ne kadar güzel anlatmışsınız. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum,begenmenize sevindim😊

      Sil
  9. çok tatlııııııı :)

    YanıtlaSil
  10. Masal gibi bir anlatım, nasıl güzeldi :)
    Fincanlar da ne şanslıymış, ilk andan beri şahit olmuşlar her an bu mutluluğa :)
    Daha çoook seneleriniz olsun birlikte, fincanlarınız da eşlik etsin size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah 🙏 teşekkür ediyorum güzel dilekleriniz ve yorumunuz için😊

      Sil
  11. Çok güldüm canım :)) Nice on yıllara😘😘💗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım teşekkür ederim 😊 gül tabii😄

      Sil
  12. Daha nice 10 yıllarınız olsun canım😍

    YanıtlaSil
  13. Çok tatlı bir anı. Dah nice yıllarınız olsun, mutluluğunuz katlansin. Çok güzel çok samimi ❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileklerin için teşekkür ederim Ezgi 💕 mutluluk hepimizi bulsun😊begenmene sevindim😄 sevgiler 💕💕

      Sil
  14. Ne güzel bir aniymis. Mutlulugunuz artarakdevam etsin 😊

    YanıtlaSil
  15. Ne kadar içten ve güzel bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmenize sevindim 😊 çok teşekkür ediyorum...

      Sil
  16. Ne kadar güzel bir yazı olmuş, nice yirmi otuz kırk yıllarınız olsun inşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim inşallah öyle olur🙏 begenmenize sevindim😊

      Sil
  17. çok hoş yaa :) nikah memuruna baya kahkahayla güldüm ama sanki bilemeseniz vermeyecek miydi :D fincanlar da güzelmiş hani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte lafı fincanlara getirmek için senaryo yazmış kendince🙄 sağolsun 😄
      Teşekkür ederim 😊

      Sil
  18. 'VOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAV' oldum şu an. Gerçekten. :') Çok minnoş ya darısı başımıza inşallah.

    YanıtlaSil
  19. Yaaa okurken ben hüzünlendim... kaleminize yazma düsüncenize sağlık...daha 10 yıl önceki bir şey ama nedense 70li yılların hatırası gibi hissettim okurken. bir kahvenin 40 yıllık değil ömürlük hatrı olsun sizde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim samimi yorumunuz için😊 sevgiler 💕

      Sil
  20. Gerçekten güzel bir hatıra ve bu ânı tatlı bir duygusallıkla dile getirmişsiniz. Bize de "Nice on yıllara" demek düşüyor, sanırım... (Bize fincan dahil hiçbir şey vermediler :)

    YanıtlaSil