13 Ağustos 2017

EŞLEŞTİRME OYUNU &Anne yapımı&

Kaynağını tam hatırlamıyorum ama görünce çok hoşuma gitmişti. Hem hazırlaması kolay hem de oğlumun çok seveceği bir oyun olarak aklımda kalmıştı. 
Uygun bir zaman bulup hemen kolları sıvadım. Genelde bu tarz oyunları birlikte hazırlamak da çok keyifli oluyor. Tabi hazırlama süresi üç katına çıkıyor, bastırılamayan bir enerjiyle baş etmek durumunda kalıyorsunuz. 
Merak neticesinde ortaya çıkan müdahaleler hiç bitmiyor. En baştan hazırlamak zorunda kalabiliyorsunuz. Yani çok keyifli oluyor :) 
Bu sefer ben işin bu keyif tarafını atlayarak ona sürpriz olsun istedim ve uyurken hazırladım. 
Uzun rulo kağıdım olmadığı için A4 kağıtları bantlayarak zemini hazırladım. Eşleştirmede biraz kolay olsun diye şekilleri farklı renklerde yaptım, rakamlara dikkat çekmek istedim. 
Ama şekillerin hepsini siyah yapmamın daha mantıklı olacağı kanısına vardım. Bence dikkat konusunda kapasitesinin altında kaldı. Rakamlar onun için daha fazla merak uyandırdı. Aynı renk oldukları için şekillerini inceledi ve düşünerek yaptı. Diğerlerinin üstündeki şekillere odaklanmadı bile. Aynı renkleri görünce hemen yerleştirdi. 
Sonuç olarak eğlendi mi eğlendi. Yere serilmiş büyükçe kağıt çok hoşuna gitti. 
İlk önce kağıdın üstünde şekilleri inceledik ve hepsini saydık birlikte. Bardakları gösterince mutluluk iki katına çıktı. Daha sonra onları inceledik. Ben oyunu anlatamadan aynısı diyerek koymaya başladı. Bu tarz eşleştirmeleri yaptığımız için. 
Bardağın ters konması gerektiğini söyledim şekiller görünsün diye ama kabul etmedi. Şimdiye kadar gördüğü bardak duruş şeklinin dışına çıkmadı. Ben kabul ettim :)
İki tur eşleştirdikten sonra bardakları alıp mutfağa gitti ve su koymak istedi. Elbette her oyunda olduğu gibi sonu farklı yerlere gitti:) 
Oyun da birkaç gün sonra çıkarılmak üzere göz önünden kaldırıldı.
*Tavsiye ederim, bence gerçekten eğlenceli, verimli ve pratik hazırlanan bir oyun.

Sevgiyle...



13 yorum:

  1. Eşleştirme oyunları güzel oluyor.Eminim ufaklık da eğlenmiştir.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bayağı eğlendi bu durumda beni mutlu etmeye yetti tabiki:) çok teşekkür ederim

      Sil
  2. Emeginize saglik resimdende belli olmus zaten miniginizin etkinligi sevdigi💕Hafizaya attim,Screnshot yaptim bende deneyecegim👍😊😊Sevgiler...🙋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin mutlaka. sürekli farklı etkinlikler istiyorlar nasıl olsa güzel bir seçenek olur :) sevgiler bizden:))

      Sil
  3. Cok güzelmis :) bende denesem acaba kück kalirmi benim cadi. 16 aylik ya daha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelişimini en iyi sen gozlemliyorsun annesi,her çocuk farklı zamanda hazır oluyor bu tarz şeylere.. eşleştirme yapmaya başladıysanız çabuk gelir bu etkinliğe de sıra. Aklının bir köşesinde durursa zamanı geldiğinde mutlaka dene,o da zevk alır. Öpüyorum cadıyı:) sevgiler

      Sil
    2. Yerine oturtmakta on numara ama ayni anasi gibi cabuk skliyor benim fistigim :) sende benim yerime öp yagiz delikanliyi 😘

      Sil
  4. Yolumuzu açmaya devam ediyorsunuz :) Önce çocuk kitap önerileri şimdi de etkinlikler, oyunlar... Çocuk sahibi olmadan öğrenmeye başlıyoruz bazı şeyleri sayenizde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) böyle olunca daha mutlu oluyorum,ne güzel daha ihtiyacın olmadan okuyor bir de yorum bırakıyorsun :)) teşekkür ederim... Yolunuzu açmaya devam edeyim,çok çalışayım :)

      Sil
  5. Çok hoşuma gitti gerçekten. Emeğinize sağlık (:
    Ben de bunun bir benzerini yeğenime yapabilirim. Eğer yaparsam blogumda paylaşırım :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorum için:) siz de yapıp paylasirsaniz çok mutlu olurum,yegeniniz de çok mutlu olur:)

      Sil
  6. Çok güzel bir etkinlik olmuş bence sevdiği de belli oluyor :) elinize sağlık eşleştirme oyunları güzeldir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biz de çok seviyoruz eşleştirme oyunlarini. Teşekkür ediyorum:)

      Sil